Torna una nova edició del Tasta Mandó, una iniciativa que posa en valor la producció del tomàquet mandó, una varietat tradicional cultivada al nostre territori i estretament vinculada al patrimoni agrícola de Collserola.
Per segon any consecutiu, DeCollserola i l’Ajuntament han preparat una programació diversa que combina tastos, tallers i experiències gastronòmiques per donar a conèixer aquest producte de proximitat. L’edició d’enguany incorpora novetats a la gran festa final, que tindrà lloc el diumenge 6 de setembre a la Plaça Barcelona.
Programació
La programació arrencarà al Celler Cooperatiu amb dues activitats pensades per descobrir el tomàquet mandó i els productes locals que l’acompanyen.
16 de juliol: Tastets de Tomàquet Mandó, oli i vi
De 19.00 a 20.30 h: Una experiència gastronòmica per conèixer la riquesa dels productes de proximitat i els seus maridatges, posant en relleu la qualitat de la producció local.
⇒ Inscripció prèvia a Tasta Mandó! 16 de juliol – Celler Modernista – Emplena el formulari
23 de juliol: Showcooking amb Tomàquet Mandó
De 19.00 a 20.30 h: Una demostració culinària per explorar les múltiples possibilitats gastronòmiques d’aquesta varietat. Durant l’activitat, Rabassaires presentarà per primera vegada la tercera anyada dels seus vins Medir i Cugat.
⇒ Inscripció prèvia a Tasta Mandó! 23 de juliol – Celler Modernista – Emplena el formulari
La gran festa del Tomàquet Mandó
La festa de cloenda serà el diumenge 6 de setembre, de 10.00 a 14.30 h, amb la celebració de la 5a Fira i Mercat Agrícola de Collserola a la Plaça Barcelona.
La jornada oferirà una àmplia proposta d’activitats per a tots els públics:
- Venda de productes locals.
- Degustacions de tomàquet mandó.
- Taller de la mel.
- Tradicional trepitjada de raïm.
- Dinar popular.
- Concert de rumba catalana.
La Fira del Tomàquet Mandó va néixer el setembre de 2022 i, des de l’any passat, ha ampliat la seva programació amb noves activitats que contribueixen a donar visibilitat al producte i als productors del territori.
Els restaurants també se sumen al Tasta Mandó
Entre els mesos de juliol i setembre, prop d’una vintena de restaurants de Sant Cugat, majoritàriament associats al Gremi de Restauració, incorporaran plats especials elaborats amb tomàquet mandó a les seves cartes.
Aquesta iniciativa contribueix a promocionar la gastronomia local, reforçar els vincles entre restauració i pagesia i difondre les qualitats d’aquest producte emblemàtic de Collserola.
Un producte que forma part de la identitat del territori
El tinent d’alcaldia d’Economia Social i Solidària, Bernat Picornell, destaca la importància de continuar impulsant aquesta iniciativa:
“El tomàquet mandó és molt més que un producte de temporada: forma part del patrimoni agrícola de Collserola i de la identitat del nostre territori. Recuperar-lo i donar-lo a conèixer és també una manera de posar en valor la feina de la pagesia i preservar una tradició que explica d’on venim. Per això és tan important treballar per ampliar i consolidar el programa Tasta Mandó any rere any.”
Per a aquesta temporada, es preveu una producció aproximada de 8 tones de tomàquet mandó, sempre condicionada per l’evolució de les condicions meteorològiques i el desenvolupament de la collita.

Una iniciativa col·laborativa
El programa Tasta Mandó 2026 és organitzat per DeCollserola i l’Ajuntament de Sant Cugat, amb el suport de Rabassaires, Collserola Pagesa, el Parc Natural de la Serra de Collserola, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i el Gremi de Restauració de Sant Cugat del Vallès.
No et perdis aquesta oportunitat per descobrir, tastar i celebrar un dels productes més singulars del nostre territori!
